wtorek, 20 września 2016

100 książek, które muszę przeczytać [część I]

Hej, cześć!
Stosunkowo niedawno na booktubie był wysyp wielkich konfrontacji, czyli sprawdzania, w jakim stopniu poszczególnym booktuberom udało się sprostać liście stu książek, które rok wcześniej mieli w planach przeczytać. Sama też miałam taką listę, jednak przez nadmiar pozycji, z którymi chciałam i nadal chcę się zapoznać, książki przeczytane zastępowałam kolejnymi, przez co moja lista w ogóle nie robiła się krótsza. W czerwcu powiedziałam sobie "dosyć tego!". Zaktualizowałam listę, wydrukowałam ją i już niczego w niej nie zmieniam. Oczywiście nie jest to mój plan czytelniczy, którego sztywno się trzymam, jednak kilka pozycji udało mi się już z niej wykreślić :)
Zapraszam do zapoznania się z pierwszą połową mojej listy stu książek, które koniecznie muszę przeczytać!


Na mojej oficjalnej, "niezmienialnej" liście nie panuje żadne kryterium, przez co książki są mocno nieuporządkowane. Tu starałam się je jakoś sensownie ułożyć. Nie sądziłam, że będzie to aż tak skomplikowane..


 BIOGRAFIE i historie zainspirowane życiem

1. James Fray - „Milion małych kawałków"
2. Myra Friedman - „Janis Joplin. Żywcem pogrzebana"
3. Mark Blake - „Prędzej świnie zaczną latać"
4. Arnhild Lauveng - „Niepotrzebna jak róża" [jest to jedna z pozycji, którą już przeczytałam. Możecie o niej przeczytać tutaj]



NOWE UNIWERSA , czyli Glukhovsky i Pratchett

 Czy jest ktoś, kto jeszcze nie słyszał o Uniwersum Metro 2033? Seria napisana przez Glukhovsky’ego stała się takim fenomenem, że jej fani sami zaczęli tworzyć swoje historie, dziejące się właśnie w świecie wykreowanym przez autora trylogii. Sama przeczytałam dopiero pierwszą jej część, czyli "Metro 2033", ale niecierpliwie czekam, aż w bibliotece trafię na kolejne części!

 
  5. Dmitry Glukhovsky - „Metro 2034"
6. Zbiorowe - „Szepty zgładzonych"
7. Zbiorowe - „W blasku ognia"
8. Dmitry Glukhovsky - „Futu.re"

Swoje światy stworzył także Terry Pratchett, które zostały opisane w cyklach „Długa Ziemia" oraz „Świat dysku", z którego autor jest najbardziej znany.  Do przeczytania ich również motywują mnie ich spojrzenia z mojej półki.. ;)


9. Terry Pratchett - „Kolor magii"
10. Terry Pratchett i Stephen Baxter - „Długa Ziemia"
11. Terry Pratchett i Stephen Baxter - „Długa wojna" 



A skoro już jesteśmy przy stworzonych światach, to czas na..
...NADROBIENIE DZIECIŃSTWA, czyli twórczość C. S. Lewisa

 
 12.  Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Lew, czarownica i stara szafa"
13. Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Książę Kaspian"
14. Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Podróż Wędrowca do Świtu"
15. Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Srebrne krzesło"
16. Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Koń i jego chłopiec"
17. Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Siostrzeniec czarodzieja"
18. Clive Staples Lewis - „Opowieści z Narnii - Ostatnia bitwa"
oraz pozycja dla starszych 
19. Clive Staples Lewis - „Trylogia kosmiczna" 



... oraz NADROBIENIE CZASÓW SZKOLNYCH,
 czyli Saga o Wiedźminie" Andrzeja Sapkowskiego 

Dwa tomy opowiadań mam już za sobą, więc pozostały mi do przeczytania...


 20. Andrzej Sapkowski - „Krew elfów"
21. Andrzej Sapkowski - „Czas pogardy"
22. Andrzej Sapkowski - „Chrzest ognia"
23. Andrzej Sapkowski - „Wieża Jaskółki"
24. Andrzej Sapkowski - „Pani Jeziora"
25. Andrzej Sapkowski - „Sezon burz"


 
KRÓL HORRORU, czyli Stephen King


26. Stephen King - „Serca Atlandydów"
27. Stephen King - „Christine"
28. Stephen King - „Miasteczko Salem"
29. Stephen King - „Pan Mercedes"
30. Stephen King - „Znalezione nie kradzione"
31. Stephen King - „Dallas '63"
32. Stephen King - „Basion"



ZAPLĄTANIA W ŻYCIU, czyli Agnieszka Osiecka

Przyznam szczerze, że nie jestem jakoś bardzo zapoznana z twórczością Agnieszki Osieckiej, jednak uwielbiam czytać o jej życiu - jej listy, biografie.. Z tego też powodu na liście znajdują się jej dzienniki.. oraz biografia.


33. Agnieszka Osiecka - „Dzienniki 1945 - 1950"
34. Agnieszka Osiecka - „Dzienniki 1951"
35. Agnieszka Osiecka - „Dzienniki 1952"
36. Piotr Derlatka - „Zdradziecka Agnieszka Osiecka"



WIARA


37. Szymon Hołownia i Marcin Prokop - „Bóg, kasa i rock'n'roll"
38. Szymon Hołownia - „Święci codziennego użytku"
39. Stanisław Biel SJ - „Aniołowie"
   


PSYCHOLOGIA



40. Philip G. Zimbardo i Nikita S. Coulombe - „Gdzie ci mężczyźni?"
41. Philip G. Zimbardo - „Nieśmiałość"
42. Volker Kitz i Manuel Tusch - „Co pije krowa?"
43. Aldous Huxley - „Drzwi percepcji"
44. John M. Oldham i Lois B. Morris - „Twój psychologiczny autoportret"



MAGICZNE


 45. Erin Morgrnstern - „Cyrk nocy"
46. Jonathan Carroll - „Zakochany duch"
47. Jonathan Carroll - „Białe jabłka"
48. Jonathan Carroll - „Szklana zupa"



Niedługo na blogu pojawi się następna pięćdziesiątka.
Czytaliście którąś z powyższych pozycji? :)
 

1 komentarz:

  1. Świetne tytuły! Chociaż przyznam się, że niestety większości nie czytałam :D
    Sama muszę wreszcie się zmotywować i stworzyć sobie taką listę! :)
    Koniecznie dodaj do niej jeszcze "Metro 2035", skoro jeszcze go nie czytałaś. ;)
    Mam również zamiar sięgnąć podobnie jak Ty po Kinga i po "Cyrk nocy".
    Pozdrawiam!
    Ola z bloga Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń