sobota, 30 grudnia 2017

Najlepsi autorzy 2017 roku

Wiedziałam, że rok 2017 był czasem, kiedy poznałam autorów, do których będę chciała wracać i na których nowe książki będę wyczekiwać. Nie podejrzewałam jednak, że będzie ich aż dziewięciu! Nie będę ukrywać, że zdecydowaną większość stanowią pisarze z gatunku kryminału, ale miałam też kilka prób wyjścia z czytelniczej strefy komfortu, więc pojawią się również osoby piszące powieści lżejsze. Więc.. Kogo ciekawego udało mi się poznać?
Psst! Jeżeli recenzja książki danego autora pojawiła się na moim blogu, pod tytułem ukryty jest do niej link :)


Najlepsi autorzy kryminałów i thrillerów

Zaczęło się od Rachel AbbottŚpij spokojnie, ale na tym się nie skończyło, bo przeczytałam także Szóste okno. Zakończenia, których nie da się przewidzieć zdecydowanie mają miejsce w książkach tej autorki. Na mojej półce czekają pozostałe dwa tomy z cyklu o Tomie Douglasie, które koniecznie muszę nadrobić!

W tym roku poznałam także Jo Nesbo, za to od najnowszego Pragnienia, które wywarło na mnie niesamowite wrażenie. Nieco przeraża mnie fakt, że jest to jedenasty tom z cyklu o Harrym Hole, ale psychicznie przygotowuję się na nadrobienie całości!

Po przeczytaniu Kelnera Przemysława Garczyńskiego czekam na następną część, czego zwiastunem jest widniejące na końcu książki krótkie "CDN".. Mam nadzieję, że autor dotrzyma słowa ;)

Grzech, Niny Majewskiej-Brown, czyli debiut tej autorki w kryminale. Zdecydowanie czekam na następne jej książki w tym gatunku, ale skoro zdarza mi się czytać też powieści obyczajowe, to może skuszę się na serię o Ninie Braun..

Kolejny Grzech napisał Max Czornyj. Powieść, która przyprawiała mnie o niepokój, nie tylko z powodu bycia osadzoną w moim rodzinnym mieście. Plotki głoszą, że na początku 2018 roku ma pojawić się kolejny tom, na co niecierpliwie czekam!

Ostatnią książka przeczytana przeze mnie w tym roku, również jest autorstwa osoby, która musiała znaleźć się na liście najlepszych autorów tego roku. Chodzi o Susan Lewis i Dziewczynę, która wróciła”, ale na jej temat więcej napiszę w styczniu :)


Najlepszy autor komedii kryminalnej

Cała loża dla Alka Rogozińskiego, którego poznałam od serii o Róży Krull. Oba tomy za mną, a na półce czeka Jak cię zabić, kochanie?. Muszę też wspomnieć, że ten autor udowodnił mi, że kryminał nie musi być śmiertelnie poważny, przez co mogę odpocząć od ciężkich treści bez martwienia się o mój komfort psychiczny w czasie czytania. 
Na blogu pojawiła się recenzja Pudełka z marzeniami autorstwa Alka Rogozińskiego i Magdaleny Witkiewicz


Najlepsze autorki literatury obyczajowej

Marie BenedictPani Einstein - historia o żonie Alberta Einsteina, ukazująca go od prywatnej strony. Trzeba zaznaczyć, że jest to powieść fabularyzowana, nie oparta na faktach, niemniej warto po nią sięgnąć. A już niedługo, bo 31 stycznia wychodzi kolejna książka tej autorki - Pokojówka milionera".

Jennifer Ryan obecnie ma na swoim koncie tylko Chórzystki. Zważywszy na to, że powieść nie jest krótka, a jej bohaterkom niczego nie można zarzucić, wierzę, że autorka jest w trakcie dopieszczania kolejnej książki.


Których autorów Wy uważacie za najlepszych 2017 roku? 

1 komentarz:

  1. Chętnie przyjrzę się bliżej tym autorom. Kilku z nich nie znam, więc chętnie to zmienię. ;)

    OdpowiedzUsuń